Preply wchodzi na rynek Hiszpanii i Meksyku

- Uruchomiono stronę w języku hiszpańskim

- Stworzono możliwości techniczne do pobierania opłat w meksykańskim peso i zrealizowano pierwsze transakcje

- za transakcje zagraniczne odpowiada  menedżer ds marketingu ze stolicy Meksyku 

Warszawa, Polska 21 kwietnia 2016 roku – Preply, platforma internetowa służąca do wyszukiwania korepetytorów prowadzących lekcje w formie spotkań z uczniami w konkretnym miejscu oraz uczących online, udzielających lekcji w zakresie języków obcych, nauk ścisłych, przedmiotów humanistycznych oraz pomagających w rozwoju różnego rodzaju zainteresowań rozszerza swoją działalność w Europie oraz Ameryce Północnej. Hiszpania i Meksyk otwierają swoje podwoje na ogromny pod względem ilości mieszkańców rynek, liczący 170 milionów osób (dane Banku Światowego).

Preply nie zwalnia tempa. Zaraz po wejściu na początku pierwszego kwartału 2016 r. na rynek Brazylii, w drugim kwartale wprowadza swój startup edukacyjny od razu w dwóch krajach hiszpańskojęzycznych, znajdujących się na różnych kontynentach. Warto zauważyć, iż sam język hiszpański jest drugim najczęściej używanym językiem (po chińskim), a ilość osób posługujących się nim na całym świecie wynosi ponad 420 milionów. 

Hiszpania to trzeci kraj Unii Europejskiej po Polsce i Niemczech, w którym Preply prowadzi działalność marketingową i operacyjną. Pomimo kryzysu politycznego gospodarka Hiszpanii w pierwszym kwartale osiągnęła niewielki wzrost na poziomie 0,7%, przy czym wskaźniki roczne wykazały wzrost PKB o 2,9% (dane BC). Ataki terrorystyczne w Egipcie, Tunezji i Turcji spowodowały, iż turyści zaczęli interesować się hiszpańskimi miejscowościami wypoczynkowymi, co niewątpliwie będzie stymulować rozwój gospodarki. 

Na etapie zdobywania rynków hiszpańskojęzycznych najbardziej strategiczne znaczenie dla Preply ma Meksyk, liczący 125 milionów mieszkańców. To właśnie dlatego do rozwoju platformy na rynkach hiszpańskojęzycznych została wybrana osoba pochodzenia meksykańskiego, mająca doświadczenie zawodowe zdobyte w samej stolicy Meksyku, jednej z największych metropolii na naszej planecie. Jair, koordynator projektu Preply w Meksyku, doskonale zna również specyfikę rynków europejskich. Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, wcześniej uczestniczył w organizacji pracy platformy na terenie Polski.

«Preply staje się prawdziwą firmą wielonarodową. W naszym biurze można usłyszeć rozmowy w różnych językach, miejsca pracy udekorowane są flagami różnych krajów, a na lunch często zamawiane są dania narodowe – ukraińskie, polskie, brazylijskie, a od niedawna także meksykańskie – mówi Kiriłł Bigaj współzałożyciel i partner zarządzający Preply. – Jestem pewien, że wkrótce  nasze stoły oraz tradycje kulturalne będą jeszcze bardziej urozmaicone».

Obecnie serwis jest całkowicie nastawiony na język hiszpański, link do strony startowej można znaleźć pod adresem: https://preply.com/es/. Dodatkowym środkiem płatniczym oprócz wcześniej akceptowanych walut stał się meksykański peso (MXN). Mieszkańcy Hiszpanii podobnie jak i innych krajów unijnych mogą rozliczać się za usługi w Euro.

W bazie Preply zaczynają rejestrować się nauczyciele hiszpańskojęzyczni z najwięszych miast Meksyku: Meksyku, Guadalajary, Monterrey, Tijuany. Tak samo jak ich koledzy z innych krajów będą mieć możliwość prowadzenia działalności zarówno na rynku wewnętrznym, jak i w skali globalnej. Obecnie platforma liczy około 60 000 użytkowników. Warto podkreślić, że to właśnie hiszpańskojęzyczni korepetytorzy pomogli przekroczyć symboliczną granicę 20 000 zarejestrowanych wykładowców.

Zaledwie w ciągu jednego miesiąca na platformie edukacyjnej Preply przeprowadzono ponad
10 000 godzin lekcji. Dziś można już uczyć się tutaj 27 języków świata, 13 popularnych przedmiotów szkolnych, dostępne są również zajęcia z aktorstwa, muzyki i plastyki.


dostarczył infoWire.pl